Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, C. J.; und weitere
TitelTeachers' Perceptions about the Selection, Distribution and Use of Social Studies and Mathematics Curriculum Materials Within a State Education System.
QuelleIn: Journal of Curriculum Studies, 17 (1985) 1, S.49-61Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCentralization; Comparative Education; Educational Practices; Educational Research; Elementary Education; Evaluation Criteria; Foreign Countries; Information Dissemination; Instructional Materials; Mathematics Curriculum; Mathematics Instruction; Media Selection; Social Studies; Teacher Attitudes; Australia
AbstractIn Australia, schools may choose to spend their annual allocation for mathematics and social studies materials on commercially produced materials or materials produced by the Education Department. This study examined Australian teachers' preferences regarding curriculum materials, the procedures they used to select materials, and how they used the materials. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: