Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwann, Will
TitelIs the Integration of Children with Special Needs Happening?: An Analysis of Recent Statistics of Pupils in Special Schools.
QuelleIn: Oxford Review of Education, 11 (1985) 1, S.3-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Education; Disabilities; Educational Practices; Educational Research; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Mainstreaming; United Kingdom (England)
AbstractOverall, there is no trend toward the integration of pupils with special needs into ordinary schools in England. However, different results emerge for different categories of handicap. For example, there is evidence of integration for children with sensory handicaps, but children with learning difficulties and those termed maladjusted are being segregated. (Author/RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: