Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTennyson, Robert
TitelArtificial Intelligence Methods in Computer-Based Instructional Design. The Minnesota Adaptive Instructional System.
QuelleIn: Journal of Instructional Development, 7 (1984) 3, S.17-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArtificial Intelligence; Bayesian Statistics; Computer Assisted Instruction; Feedback; Heuristics; Individualized Instruction; Instructional Design; Instructional Systems; Learning Theories; Literature Reviews; Management Systems; Pretests Posttests; Time Factors (Learning)
AbstractReviews educational applications of artificial intelligence and presents empirically-based design variables for developing a computer-based instruction management system. Taken from a programmatic research effort based on the Minnesota Adaptive Instructional System, variables include amount and sequence of instruction, display time, advisement, refreshment of prerequisite information, and individual differences. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: