Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGiroux, Henry A.
TitelTeachers as Transformative Intellectuals.
QuelleIn: Social Education, 49 (1985) 5, S.376-79Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Change Strategies; Educational Change; Educational Improvement; Educational Needs; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Professional Autonomy; Public Opinion; Social Studies; Teacher Participation; Teaching Conditions
AbstractTeachers must play a central role in attempts to reform public education. Teachers are losing control over their work. They must organize, defend schools as institutions essential to maintaining a democracy, and portray themselves as transformative intellectuals who combine scholarly reflection and practice to train students to be responsible citizens. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: