Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSedlak, Michael; und weitere
TitelHigh School Reform and the "Bargain" To Learn.
QuelleIn: Education and Urban Society, 17 (1985) 2, S.204-14Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Educational Change; Educational Environment; Educational Finance; Educational Improvement; High Schools; Student Attitudes; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship
AbstractArgues that proposals for educational improvement generally fail to address: (1) the prominent role of social relations between educators and students; and (2) the extent to which students are disengaged from the learning process. Declares that the implicit "bargain" struck between students and teachers makes for a more comfortable relationship but hinders knowledge acquisition. (RDN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: