Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRitchie, Fiona K.; Toner, Ignatius J.
TitelDirect Labeling, Tester Expectancy and Delay Maintenance Behavior in Scottish Preschool Children.
QuelleIn: International Journal of Behavioral Development, 7 (1984) 3, S.333-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Modification; Delay of Gratification; Experimenter Characteristics; Labeling (of Persons); Preschool Children; Researchers; Self Control; Social Behavior; Social Influences; Socialization
AbstractInvestigates the influence on Scottish preschool children's self-control of labels regarding patience given directly to the children themselves, and of the expectations regarding the children's patience provided to adult testers. Childrens self-control was assessed in a task in which each child's possession of accumulating candy rewards was made contingent upon the child stopping further accumulation. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: