Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCauley, Rebecca J.; Swisher, Linda
TitelUse and Misuse of Norm-Referenced Tests in Clinical Assessment: A Hypothetical Case.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 49 (1984) 4, S.338-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Elementary Secondary Education; Norm Referenced Tests; Student Evaluation; Testing Problems
AbstractThe paper discusses concepts fundamental to proper use of norm-referenced tests, considers common errors in the use, and suggests alternatives to norm-referenced testing for certain assessment purposes. A hypothetical client is used to illustrate errors including the use of age-equivalent scores as the sole summary of test results. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: