Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHare, Bruce R.; Levine, Daniel U.
TitelThe Desegregation Implications of Research on Effective Schools.
QuelleIn: Equity and Choice, 1 (1984) 1, S.67-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDesegregation Effects; Disadvantaged; Discipline; Elementary Secondary Education; Grading; Grouping (Instructional Purposes); Institutional Characteristics; Literature Reviews; School Effectiveness; Teaching Methods; Time Factors (Learning); Urban Schools
AbstractExamines recent literature focusing on the achievement of poverty students at inner city schools. Discusses the implications of findings in the areas of (1) student grouping and individualization for instructional purposes, (2) learning time for basic skills, (3) grading practices, (4) discipline, (5) grade structure, and (6) differences attributable to desegregation settings. (GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: