Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKelly, William P.; Tomhave, William K.
TitelA Study of Math Anxiety/Math Avoidance in Preservice Elementary Teachers.
QuelleIn: Arithmetic Teacher, 32 (1985) 5, S.51-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Research; Elementary Education; Elementary School Teachers; Higher Education; Mathematics Anxiety; Mathematics Education; Preservice Teacher Education
AbstractElementary education majors were administered the Mathematics Anxiety Rating Scale (MARS) to determine their level of anxiety toward mathematics. Results suggested that a high proportion of the female students were math anxious, and this could affect their pupils. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: