Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHill, Peter W.
TitelTesting Hierarchy in Educational Taxonomies: A Theoretical and Empirical Investigation.
QuelleIn: Evaluation in Education: An International Review Series, 8 (1984) 3, S.179-278Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; Educational Objectives; Epistemology; Hypothesis Testing; Learning Theories; Mathematical Models; Research Methodology; Systems Approach; Validity; Vertical Organization
AbstractBuilding on Bloom's, and subsequent educational taxonomies, a larger, synthetic, theoretical basis, called the process hierarchy theory, is developed. Its relationship to general systems theory and its metatheoretical context are described. A general methodology for empirically testing aspects of the theory using mathematical modeling is explored. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: