Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJohnson, Doris J.
TitelLanguage Problems of Learning Disabled Children.
QuelleIn: Topics in Early Childhood Special Education, 4 (1984) 2, S.21-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Elementary Secondary Education; Intelligence; Language Acquisition; Language Handicaps; Learning Disabilities; Student Evaluation
AbstractThe article focuses on the nature of language problems in learning disabled children, including a study of sensory acuity, intelligence, and experience. All symbol systems including oral language, reading, and written language are evaluated to study interrelationships between areas. Nonverbal processes as well as verbal functions are assessed to determine the sources of the problems. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: