Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSternberg, Robert J.
TitelShould K Come before A, B, and C? A Review of the Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC).
QuelleIn: Contemporary Education Review, 2 (1983) 3, S.199-207Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Intelligence; Intelligence Tests; Preschool Education; Psychometrics; Remedial Instruction; Test Interpretation; Test Reviews; Test Validity; Theories; Kaufman Assessment Battery for Children
AbstractThe Kaufman Assessment Battery for Children (K-ABC) attempts to improve on the theory and technology of intelligence testing. The criteria used for this evaluation of the K-ABC are adequate theoretical basis; expanded range of abilities measured; incremental as well as convergent and discriminant validity; multiple meaningful scores; and training implications. (BS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: