Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFarber, Barry A.
TitelStress and Burnout in Suburban Teachers.
QuelleIn: Journal of Educational Research, 77 (1984) 6, S.325-31Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCoping; Elementary Secondary Education; Job Satisfaction; Motivation; Public School Teachers; Stress Variables; Suburban Schools; Teacher Burnout; Teacher Morale; Teaching Conditions
AbstractA group of elementary and secondary suburban school teachers were administered a Likert-type Teacher Attitude Survey to assess the sources and extent of satisfaction, stress, and burnout. Satisfaction resulted from experiences that made teachers feel sensitive to and involved with students and colleagues. Excessive paperwork and unsuccessful administrative meetings caused stress. Results are discussed. (Author/DF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: