Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRury, John L.
TitelVocationalism for Home and Work: Women's Education in the United States, 1880-1930.
QuelleIn: History of Education Quarterly, 24 (1984) 1, S.21-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Coeducation; Educational History; Employed Women; Females; Home Economics Education; Industrial Education; Secondary Education; Vocational Education; Womens Education
AbstractThe rate of female labor force participation between 1880 and 1930 increased from 15 to 25 percent. Home economics, commercial education, and industrial education were new elements of the curriculum designed for female occupations. Other programs, though coeducational, became sex-typed by the occupational roles with which they were associated. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: