Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwisher, Karen
TitelComparison of Attitudes of Reservation Parents and Teachers Toward Multicultural Education.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 23 (1984) 3, S.1-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; American Indian Education; American Indian Reservations; American Indians; Analysis of Variance; Comparative Analysis; Elementary Education; Multicultural Education; Parent Attitudes; Parent Background; Rural Education; Teacher Attitudes; Teacher Background; Teaching Experience
AbstractCompares attitudes of 50 parents and 18 teachers at Standing Rock Community Elementary School (Standing Rock Indian Reservation, North Dakota) toward multicultural education and desirability of implementing it into the instructional program. Results indicated significant differences (.05 level) between attitudes of teachers (more positive) and Indian parents toward multicultural education. (MH/Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: