Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRiedlinger-Ryan, Kathryn J.; Shewan, Cynthia M.
TitelComparison of Auditory Language Comprehension Skills in Learning-Disabled and Academically Achieving Adolescents.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 15 (1984) 2, S.127-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Auditory Perception; Auditory Training; Comprehension; Learning Disabilities; Listening Comprehension; Receptive Language; Secondary Education
AbstractThirty academically achieving and 30 learning-disabled adolescents were examined on a battery of auditory language comprehension tests. Results indicated that 73 percent of the learning-disabled group scored lower than all of the control Ss on one or more of these tests. The importance of identifying auditory comprehension defects in the learning-disabled is emphasized. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: