Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inShelley, Anne Crout
TitelToward Applying Reading Theory in Secondary and College-Level Reading Programs.
QuelleIn: Journal of Developmental & Remedial Education, 7 (1984) 3, S.19-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Theories; Language Experience Approach; Postsecondary Education; Psycholinguistics; Reading Instruction; Reading Processes; Remedial Reading; Teaching Methods
AbstractArgues that an understanding of the psycholinguistics of the reading process can provide a foundation for instructional decision making in secondary and college reading classes. Discusses factors affecting reading comprehension. Provides exercises to help students use prior knowledge about the nature of language to overcome reading difficulties. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: