Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBloch, Antoinette; Tomaszkiewicz, Teresa
TitelStrategies pour une pedagogie de l'argumentation en f.l.e. (Strategies for Teaching Persuasive Discourse in French as a Foreign Language).
QuelleIn: Francais dans le Monde, (1984) 182, S.31-40Verfügbarkeit 
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdult Education; Class Activities; Classroom Techniques; Expressive Language; Foreign Countries; French; Persuasive Discourse; Second Language Instruction; Speech Skills; Writing Skills
AbstractThe process of teaching a class of adult students of diverse language background the linguistic and conceptual skills necessary for debate in French is described. Students studied the construction of persuasive discourse through the use of articulating terms and phrases and analyzed their use in producing coherent argument in texts. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: