Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMadden, Nancy A.; Slavin, Robert E.
TitelMainstreaming Students with Mild Handicaps: Academic and Social Outcomes.
QuelleIn: Review of Educational Research, 53 (1983) 4, S.519-69Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Affective Objectives; Elementary Secondary Education; Emotional Adjustment; Learning Disabilities; Mainstreaming; Mild Disabilities; Peer Acceptance; Self Concept; Student Educational Objectives; Student Placement
AbstractResearch contrasting special class placement, partial mainstreaming, and complete mainstreaming of students with mild academic handicaps is critically reviewed. Also reviewed is recent research on programs designed to improve the outcomes of mainstreaming, particularly programs directed at diminishing the rejection of students with mild academic handicaps by their regular class peers. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: