Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHackney, Ann
TitelEducating the Severely Mentally Handicapped: Lessons for Mainstream Education.
QuelleIn: Oxford Review of Education, 9 (1983) 3, S.269-75Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Comparative Education; Educational Practices; Educational Research; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Instructional Improvement; Mainstreaming; Severe Mental Retardation; Special Education; United Kingdom (Great Britain)
AbstractA study of severely mentally retarded children in Great Britain attending regular schools led to a series of recommendations. These include the need for more information exchange between professionals about the students and teaching techniques, improvements in school organization and teacher quality, and a change in attitudes about retardation. (IS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: