Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCriscuolo, Nicholas P.
TitelParent Involvement in Reading: Surface or Meaningful?
QuelleIn: Childhood Education, 60 (1984) 3, S.181-84Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterElementary Education; Learning Activities; Learning Experience; Parent Influence; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Student Relationship; Reading Improvement
AbstractDistinguishes between surface and meaningful parent involvement in reading. Describes six situations that meaningfully involve parents in school: (1) parent learning stations, (2) newspaper activities, (3) a parent talent bank, (4) "thin-book" reading from "cut up books," (5) parent activity sheets, and (6) a parent recreation room. (BJD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: