Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamilton, Bette Everett; Bush, Barbara A.
TitelPolicy: From Title I to Chapter I: Step I Towards New Federalism.
QuelleIn: Journal of Children in Contemporary Society, 15 (1983) 4, S.41-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Compensatory Education; Educationally Disadvantaged; Elementary Secondary Education; Federal Government; Federal State Relationship; Government Role; Program Effectiveness; Program Evaluation
AbstractExplains differences between Title I and Chapter I in four primary areas: targeting of funds; fiscal requirements; program design, implementation, and evaluation; and accountability. Argues that the changes significantly diminish the federal role in compensatory education, allow for abuse in implementation of the program, and may cause serious legal and policy conflicts. (CMG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: