Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRenninger, K. Ann; Snyder, Samuel S.
TitelEffects of Cognitive Style on Perceived Satisfaction and Performance among Students and Teachers.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 75 (1983) 5, S.668-76Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Cognitive Style; Field Dependence Independence; High Schools; Learning Processes; Student Attitudes; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Attitudes; Teacher Effectiveness; Group Embedded Figures Test
AbstractThe influence of matched or mismatched cognitive styles on perceived satisfaction and performance among students and teachers was examined in eight secondary school classrooms comprising 192 students. Results revealed the predicted interaction effect (favoring matched styles) on student perceptions of satisfaction and a similar trend on perceptions of teacher effectiveness. (Author/PN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: