Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOkonkwo, Chuka Eze
TitelBilingualism in Education: The Nigerian Experience Re-examined.
QuelleIn: Prospects: Quarterly Review of Education, 13 (1983) 3, S.373-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Bilingual Education; Bilingualism; Child Development; Cognitive Processes; Comparative Education; Developing Nations; Educational Policy; Elementary Education; Foreign Countries; Language Attitudes; Language Dominance; Language of Instruction; Language Proficiency; Self Esteem; Nigeria
AbstractBecause most Nigerian children receive only limited schooling, it is important to use this time as effectively as possible. One way to improve Nigerian schools is by teaching children in their native language, so that they will not be hindered by the need to master two languages and cultures. (IS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: