Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMarsh, Herbert W.; und weitere
TitelMultitrait-Multimethod Analyses of the Self-Description Questionnaire: Student-Teacher Agreement on Multidimensional Ratings of Student Self-Concept.
QuelleIn: Educational Research Quarterly, 20 (1983) 3, S.333-57Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Elementary Education; Factor Structure; Foreign Countries; Reading Achievement; Self Concept; Self Concept Measures; Sex Differences; Student Characteristics; Student Evaluation; Teachers; Test Validity; Australia; Self Description Questionnaire
AbstractThe Self-Description Questionnaire (SDQ), a multidimensional instrument designed to measure seven facets of self-concept hypothesized in Shavelson's hierarchical model was administered to fifth- and sixth-grade students. Teachers also evaluated each student's self-concept along the same dimensions. There was substantial student-teacher agreement on the seven dimensions. (Author/LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: