Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStein, Nancy L.
TitelOn the Goals, Functions, and Knowledge of Reading and Writing.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 8 (1983) 3, S.261-92Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Elementary Education; Expository Writing; Individual Differences; Instructional Design; Reading Comprehension; Reading Instruction; Writing Skills; Young Children
AbstractThe development of prose comprehension and writing skills in children and, in particular, the issue of what children know about different types of discourse are reviewed. Many different types of studies are considered in order to show how children's prior knowledge might affect their subsequent performance on both reading and writing tasks. (Author/LC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: