Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMahan, James M.; und weitere
TitelLinking the Community to Teacher Education: Toward a More Analytical Approach.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 5 (1983) 1-2, S.1-10Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCultural Awareness; Education Courses; Educational Strategies; Experiential Learning; Field Experience Programs; Higher Education; Inservice Teacher Education; Preservice Teacher Education; School Community Relationship; Teacher Education Programs; Teacher Participation
AbstractSeveral well-established efforts to form closer links between teacher education programs and community understanding are described. Such efforts are usually based on one of two approaches: building awareness of communities and their cultures into conventional college courses; or placing students in nonschool community settings. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: