Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOdom, Samuel L.; und weitere
TitelPromoting Social Integration of Young Children at Risk for Learning Disabilities.
QuelleIn: Learning Disability Quarterly, 5 (1982) 4, S.379-87Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterHigh Risk Persons; Interaction; Learning Disabilities; Mainstreaming; Peer Relationship; Play; Preschool Curriculum; Preschool Education; Social Behavior; Social Isolation; Special Classes; Student Behavior
AbstractThe Integrated Preschool Curriculum (IPC), which is designed to facilitate the social integration of young children at risk for learning disabilities into mainstreaming and integrated special education classes, was compared with a standard early childhood education model curriculum. The IPC successfully promoted social interaction between handicapped and nonhandicapped students. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: