Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSherman, Julia
TitelFactors Predicting Girls' and Boys' Enrollment in College Preparatory Mathematics.
QuelleIn: Psychology of Women Quarterly, 7 (1983) 3, S.272-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Ability; College Preparation; Elective Courses; Mathematics Achievement; Predictor Variables; Secondary Education; Secondary School Mathematics; Secondary School Students; Sex Differences; Spatial Ability
AbstractTested students (N=337) in eighth, and again in eleventh grade. Used discriminant analyses to predict how many years of college preparatory math they would elect. The Confidence in Learning Mathematics Scale emerged as a powerful discriminator. Spatial visualization skill was a more important discriminator for females than males. (JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: