Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchwanenflugel, Paula J.; Shoben, Edward J.
TitelDifferential Context Effects in the Comprehension of Abstract and Concrete Verbal Materials.
QuelleIn: Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 9 (1983) 1, S.82-102Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbstract Reasoning; Context Clues; Higher Education; Models; Paragraphs; Reaction Time; Reading Comprehension; Sentences; Word Recognition
AbstractThree experiments tested contrasting predictions of a dual-representation theory and a context availability model of concreteness effects in verbal processing. Without context, reading times/lexical decision times for abstract sentences/words were longer than for concrete sentences/words. Rated context availability was a good predictor of reaction time. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: