Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOsborne, Roger
TitelTowards Modifying Children's Ideas about Electric Current.
QuelleIn: Research in Science and Technological Education, 1 (1983) 1, S.73-82Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterConcept Formation; Concept Teaching; Electricity; Elementary Education; Elementary School Science; Foreign Countries; Interviews; Science Education; Science Instruction; Scientific Concepts; New Zealand
AbstractInvestigated ideas used/favored by 40 California students (ages 8-12) who received little/no formal teaching about electric currents. Also investigated whether they were interested in or could discuss other childrens' ideas and whether they would change their ideas following exposure to experimental evidence that was at variance with these ideas. (Author/JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: