Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrabb, William T.; und weitere
TitelA Comparative Study of Empathy Training with Programmed Instruction for Lay Helpers.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 30 (1983) 2, S.221-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Testing; Counseling Techniques; Empathy; Large Group Instruction; Lay People; Outcomes of Education; Programed Instruction; Skill Development; Training Methods
AbstractStudied the effectiveness of programed instruction and large group instruction in teaching empathy to lay people (N=55). Results support the contention that empathy can be developed through programed tapes either alone or in large group programs. Modeling and practice are key factors in successful training. (Author/JAC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: