Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBoateng, Felix
TitelAfrican Traditional Education: A Method of Dissseminating Cultural Values.
QuelleIn: Journal of Black Studies, 13 (1983) 3, S.321-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; African Culture; Developing Nations; Generation Gap; Modernization; Oral History; Religious Education; Social Change; Social Values
AbstractDescribes how the philosophical foundations of traditional African education, including oral literature, secret societies and other religious practices, served as a vehicle for intergenerational communication. Warns educational planners in contemporary Africa that a rejection of African heritage will create confusion, loss of identity, and a break in intergenerational communication. (Author/GC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: