Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHannan, Andrew W.
TitelMulticultural Education and Teacher Education: The British Case with Some American Comparisons.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 6 (1983) 1, S.79-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational Objectives; Educational Responsibility; Foreign Countries; Higher Education; Minority Groups; Multicultural Education; Racial Bias; Relevance (Education); Social Problems; Teacher Education; Teacher Role; United Kingdom (Great Britain)
AbstractThis paper examines criticism of multicultural education and argues that this subject can become a focal point for raising issues about racism and social inequality. Multicultural education is relevant to the training of all British teachers and can help counteract the tendency to blame cultural deficiencies for minority group problems. (Author/PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: