Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inOvando, Carlos J.
TitelBilingual/Bicultural Education: Its Legacy and Its Future.
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 64 (1983) 8, S.564-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Biculturalism; Bilingual Education; Bilingualism; Educational Policy; Ethnic Groups; Multicultural Education; Political Issues; Program Effectiveness; Second Language Programs
AbstractSummarizes the sociopolitical and pedagogical debates over bilingual and bicultural education. Reviews research findings on the effects of bilingual education, discusses issues concerning public expenditures for bilingual programs and the effects of language on social cohesion and academic failure, and advocates adopting an official national policy on language. (RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: