Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inScott, Hugh J.
TitelDesegregation in Nashville: Conflicts and Contradictions in Preserving Schools in Black Communities.
QuelleIn: Education and Urban Society, 15 (1983) 2, S.235-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Academic Achievement; Blacks; Court Litigation; Desegregation Effects; Desegregation Plans; Elementary Secondary Education; Racial Balance; School Closing; School Desegregation; Tennessee (Nashville)
AbstractDescribes Kelly versus Board of Education in Nashville, Tennessee, a case that challenged the closing of predominantly Black schools in Black neighborhoods for the purpose of busing Black students to underenrolled, predominantly White schools in White neighborhoods. Suggests that racial balance is not necessary to improve Black children's academic achievement. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: