Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enOlson, Paul; Burns, George
TitelPolitics, Class, and Happenstance: French Immersion in a Canadian Context.
QuelleIn: Interchange on Educational Policy, 14 (1983) 1, S.1-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBilingual Education; Bilingualism; Elementary Secondary Education; English; Foreign Countries; French; Immersion Programs; Language Role; Program Effectiveness; Social Integration; Socioeconomic Influences; Canada
AbstractTwo frequently made claims about French immersion programs in Canada are analyzed: (1) the planning and implementation of such programs is adequate as practiced to satisfy participants within the program; and (2) resulting improvements in French learning are likely to achieve federal policymakers' goals of ameliorating animosities between anglophiles and francophiles. (CJ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: