Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGorny, Peter
TitelNew Information Technologies in Education in the Federal Republic of Germany.
QuelleIn: European Journal of Education, 17 (1982) 4, S.339-53Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComputer Assisted Instruction; Curriculum Development; Educational Policy; Educational Technology; Elementary Secondary Education; Federal State Relationship; Foreign Countries; Higher Education; Power Structure; Public Policy; Resource Allocation; Teacher Education; West Germany
AbstractGeneral West German educational policy does not seem to influence application of new educational technology, which seems more dependent on the commitment of individual teachers, students, parents, and administrators. In addition, federal-state power structure influences related school funding and curriculum development. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: