Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Farnham, James F. |
---|---|
Titel | Ethical Ambiguity and the Teaching of the Holocaust. |
Quelle | In: English Journal, 72 (1983) 4, S.63-68 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Cultural Images; Ethical Instruction; Ethics; Higher Education; Labeling (of Persons); Literature; Moral Values; Nazism; Secondary Education; Stereotypes; Values Education Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Ethics instruction; Teaching of ethics; Ethikunterricht; Ethik; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Labeling-Ansatz; Literatur; Moral value; Ethischer Wert; Nationalsozialismus; Sekundarbereich; Klischee; Werterziehung |
Abstract | Suggests ways to dealing with the ethical questions that trouble students about the Holocaust. (JL) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |