Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCollins, Roger; Camblin, Lanthan D., Jr.
TitelThe Politics and Science of Learning Disability Classification: Implications for Black Children.
QuelleIn: Contemporary Education, 54 (1983) 2, S.113-18Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAccess to Education; Black Students; Educational Discrimination; Educational Policy; Elementary Secondary Education; Learning Disabilities; Mild Disabilities; Racial Discrimination; Special Education; Student Placement; Testing
AbstractBlack children are currently underrepresented in the less stigmatized and more prestigious special education classes for learning disabled students. Learning disabilities classification procedures discriminate against Black children. Ohio's placement formula is critiqued, and parents are urged to become politically active on their children's behalf. (PP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: