Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGregory, Marshall W.
TitelLiberal Education, Human Development, and Social Vision.
QuelleIn: Journal of General Education, 34 (1982) 2, S.143-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Development; Educational Objectives; Educational Responsibility; General Education; Higher Education; Humanities Instruction; Individual Development; Liberal Arts; Social Values; Student Development; Values Education
AbstractExamines the effects of the post-Sputnik knowledge explosion. Critizes universities for teaching facts and information without values and applications and faults apathetic students who narrowly focus on job openings, pay scales, and retirement plans. Urges colleges to develop intellectual autonomy and the powers of imagination, sensitivity, and perspective. (DMM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: