Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRadler, Gary A.; Hudson, Alan
TitelRelative Effects of Overall and Task Competence of Models on Concept Acquisition in Retarded Children: A Preliminary Study.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 8 (1982) 3, S.141-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCompetence; Concept Formation; Elementary Secondary Education; Imitation; Mental Retardation; Modeling (Psychology); Teaching Methods
AbstractThe relative effects of overall model competence and model task competence on concept acquisition in 14 retarded children (9-16 years old) was examined. Significantly more Ss acquired the underlying concept when exposed to a model high in task competence relative to a model low in task competence. (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: