Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLotto, Linda S.
TitelThe Holding Power of Vocational Curricula: Characteristics of Effective Dropout Prevention Programs.
QuelleIn: Journal of Vocational Education Research, 7 (1982) 4, S.39-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Dropout Prevention; Dropout Programs; Program Effectiveness; School Holding Power; Secondary Education; Vocational Education; Work Experience Programs
AbstractA study of 17 dropout prevention programs identified these common characteristics of successful programs: (1) multiple strategies integrated within a single program, (2) placement in environments dissimilar to traditional schools, (3) concentration of resources on a small target population, and (4) emphasis on vocational education and work experience. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: