Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchunk, Dale H.
TitelDeveloping Children's Self-Efficacy and Skills: The Roles of Social Comparative Information and Goal Setting.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 8 (1983) 1, S.76-86Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArithmetic; Elementary Education; Goal Orientation; Performance Factors; Self Concept; Skill Development; Social Influences; Student Attitudes
AbstractSocial comparative information and proximal goals' influence on skillful performance and percepts of self-efficacy were examined in low-achieving children in arithmetic. A significant main effect on perceived efficacy due to proximal goals was found. Problem-solving goals and comparative information treatments together resulted in the highest skill level. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: