Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGivern, Julia E.; Levin, Joel R.
TitelThe Keyword Method and Children's Vocabulary Learning: An Interaction with Vocabulary Knowledge.
QuelleIn: Contemporary Educational Psychology, 8 (1983) 1, S.46-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAptitude Treatment Interaction; Educational Psychology; Instructional Design; Intermediate Grades; Knowledge Level; Learning Processes; Learning Strategies; Mnemonics; Vocabulary Development
AbstractFifth-grade students with high or low vocabulary knowledge were taught new words according to the mnemonic keyword method. Three instructional conditions varied by the degree of structure provided by the experimenter. All variations facilitated learning. In aptitude x treatment interaction, structure made far less difference for high-knowledge students. (Author/CM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: