Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enYoung, Daniel R.; Bellezza, Francis S.
TitelEncoding Variability, Memory Organization, and the Repetition Effect.
QuelleIn: Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 8 (1982) 6, S.545-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCues; Higher Education; Learning Processes; Memory; Mnemonics; Models; Recall (Psychology); Word Lists
AbstractFour experiments are described that demonstrate that under certain conditions, encoding constancy results in better recall performance than encoding variability. The experiments used mnemonic devices, and various numbers of semantic contexts and orienting tasks. Encoding variability resulted in optimal recall performance when only one code for an item was formed. (Author/RD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: