Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHaack, Paul
TitelA Study of High School Music Participants' Stylistic Preferences and Identification Abilities in Music and the Visual Arts.
QuelleIn: Journal of Research in Music Education, 30 (1982) 4, S.213-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassical Music; Concept Formation; Educational Research; Music Education; Romanticism; Secondary Education; Student Attitudes; Visual Arts
AbstractResearch investigated how high school students conceptualize the basic Classical-Romantic values dichotomy as exemplified by various aesthetic eras, styles, and objects, and how students operate within such aesthetic-conceptual frameworks in terms of their preferences and identification-categorization abilities. (Author/AM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: