Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbendroth, Walker; Friedman, Frank
Titel2YC3 Joules: Anxiety Reduction for Beginning Chemistry Students.
QuelleIn: Journal of Chemical Education, 60 (1983) 1, S.25-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Anxiety; Chemistry; College Science; Higher Education; Pilot Projects; Relaxation Training; Science Education; Science Instruction
AbstractAnxiety reduction strategies (lasting 2.5 hours) were incorporated into chemistry laboratory sessions to reduce anxiety and increase academic performance. Treatment enabled students (N=23) to recognize and talk about their chemistry anxieties and experience relaxation techniques. Results showed that treatment significantly lowered level of chemistry anxiety and resulted in higher grades. (Author/JN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: