Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, D. LaMont; und weitere
TitelA Comparison of Traditional and Computer-Based Methods of Teaching Students to Administer Individual Intelligence Tests.
QuelleIn: AEDS Journal, 16 (1982) 1, S.56-64Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Comparative Analysis; Computer Assisted Instruction; Computer Programs; Conventional Instruction; Intelligence Tests; Intermode Differences; Research Methodology; Simulation; Testing; Training Methods; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractThe effectiveness of a computer-assisted training method using computer simulation of two subsets of the Wechsler Intelligence Test for Children--Revised was compared with traditional methods for teaching the administration of the test. Results suggest that the computer simulation was a very effective teaching method. Eleven references are listed. (EJS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: