Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrown, Frank
TitelImproving Schooling through Title I: A Model for Change.
QuelleIn: Education and Urban Society, 15 (1982) 1, S.125-42Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Compensatory Education; Disadvantaged Youth; Educational Improvement; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Equal Education; Federal Aid; Minority Groups; Program Effectiveness; Public Policy
AbstractHolds that, despite claims to the contrary, Title I of the Elementary and Secondary Education Act does not provide compensatory education for disadvantaged students. Proposes a model for improving minority educational opportunities based on a reversal in Federal policy, which would reward school districts with financial aid for increased student academic achievement. (Author/MJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: